Monday, May 19, 2008

mijn dag: maandag 19 mei 2008

Hoi kinderen van Vicente Lopes,

Ik ben Noemi en ik ga jullie vertellen hoe mijn dag er vandaag uitziet:

Ik sta om 7 uur op. De wekker maakt me wakker met muziek van de radio. Meestal ga ik 's ochtends naar de bakker, maar vandaag was hij dicht en ben ik dus gisteren gegaan. Ik was me aan de lavabo. Ik eet boterhammen met hagelslag, choco of honing. Mijn broer, mijn zus en ik moeten elk één groot glas water drinken van mama. Dan poets ik mijn tanden en om tien over acht moeten we klaar zijn. Als we niet klaar staan, moeten we een euro betalen van ons zakgeld. Dan stap ik naar school want ik woon héél dicht bij de school (50 meter). Om 20 over 8 begint onze school.

We beginnen met een praatronde. Daarin vertellen de kinderen over wat ze gedaan hebben, of kunnen ze iets tonen, zingen, dansen of voorlezen. Daar halen we ideeën uit om te leren rond project en taal. Daarna beginnen we te schrijven en dat is wat ik nu aan het doen ben (het is nu 9u.42). Om 10 uur is er speeltijd tot 10u.25. Soms spelen we een spelletje 'moordenaartje' of een kaartspel (van High School Musical). Vervolgens gaan we rekenen (wiskunde). Het is vandaag zelfstandig werk tot 12 uur.

Ik blijf eten vandaag. Ik heb boterhammen mee met honing, choco en hagelslag (zie ook ontbijt!!!). Ik heb ook een chocomousse mee als dessert! (je ziet: ik ben een zoetebek). Als iedereen klaar is met eten, mogen we buiten gaan spelen. Het is mooi weer, dus zullen we wel naar het park gaan aan de overkant van de straat. Daar kunnen we ook voetballen of basketballen.

Om 13u.25 is de speeltijd afgelopen en gaan we terug naar de klas. We drinken eerst sap van oxfam. Het sinaasappelsap vind ik het lekkerst. Daarna hebben we project. Mijn project gaat over de Olympische Spelen. Ik heb het over de vlag en de ringen van de Spelen, de Spelen bij de Oude Grieken en over de verschillende steden van de moderne Spelen. Ik heb het ook over de Special Olympics en de Paralympics. Voor mijn projectvoorstelling ga ik een kleine Olympische Spelen organiseren voor de klas.De school is gedaan om 15u.30.

Na school ga ik huiswerk maken. Het zal rekenen worden en Frans want ik heb nog veel te doen. Daarna speel ik wat (wat dansen, buiten spelen (tuin of park) of bij Fien op bezoek). Dan eet ik warm.En om kwart over zes vertrek ik naar de taekwon-do. Om half zeven begint het tot half acht. Dan ga ik met de fiets naar huis. Daarna mag ik een potje pudding eten en douche ik mij. Dan mag ik het laatste stukje film uitkijken op DVD (een Vlaamse film: 'vermist'). Tussen half negen en negen uur ga ik slapen.

Dit wordt mijn dag!

Groetjes : Noemi

No comments: